Zmiany portów - 25 na 587 i SSL
Często występuje sytuacja gdy poczta nie chce się wysłać, natomiast ze ściaganiem jej nie ma problemów, z dużym prawdopodobieństwem port poczty wychodzącej (25) jaki mamy ustawiony nie jest obsługiwany. Aby to sprawdzić:
W głównym oknie programu wchodzimy w menu "Narzędzia", a następnie z listy wybrać pole "Konta..." (Rys.)
- W nowo otwartym oknie, z dostępnych zakładek wybrać drugą zakładkę o nazwie "Poczta" (Rys.)
- Pokaże się lista założonych w programie kont, w tym miejscu widnieje teraz założone przez nas konto, zaznaczamy je myszką klikając na jego nazwę a następnie wybierając "Właściwości" (Rys.)
- Pojawi nam się widok jak na (Rys.) czyli dostęp do 5 zakładek, interesuje nas tylko zakładka "Zaawansowane".
- W zakładce tej mamy możliwość zmiany portów poczty wychodzącej i przychodzącej (tabela ustawień portów)
- Najczęsciej dla poczty wychodzącej SMTP domyślnie ustawiony jest port 25, ale w zwiazku ze zmianami, które zaproponowała Telekomunikacja Polska dla swoich klientów należy ustawić port 587 (Rys.)
- Zapisujemy zmiany i testujemy czy poczta się wysyła.
Jeżeli nasz serwer posiada certyfikat SSL dla serwerów pocztowych, możemy ustawić bezpieczne połączenie SSL dla poczty wychodzącej i przychodzącej, aczkolwiek nie jest to konieczność. W tym celu:
W głównym oknie programu wchodzimy w menu "Narzędzia", a następnie z listy wybrać pole "Konta..." (Rys.)
- W nowo otwartym oknie, z dostępnych zakładek wybrać drugą zakładkę o nazwie "Poczta" (Rys.)
- Pokaże się lista założonych w programie kont, w tym miejscu widnieje teraz założone przez nas konto, zaznaczamy je myszką klikając na jego nazwę a następnie wybierając "Właściwości" (Rys.)
- Pojawi nam się widok jak na (Rys.) czyli dostęp do 5 zakładek, interesuje nas tylko zakładka "Zaawansowane".
- W zakładce tej mamy możliwość włączenia bezpiecznego połączenia SSL zarówno dla serwera poczty wychodzącej jak i przychodzącej (Rys.)
- Następnie zapisujemy zmiany i testujemy czy poczta się odbiera i wysyła.